יום חמישי, 8 ביולי 2010

קצת אישי

לאחר קבלת הביקורת על הבלוג הבנתי כי הבלוג הלימודי שלי כנראה לא עונה על הדרישות הלימודיות ומטרת הפרויקט , למרות הכל אני מאוד גאה בתוצר האישי שלי. כאשת חינוך התהליך אותו עברתי במהלך שני הסמסטרים עשו שינוי אצלי בגישה כלפי החינוך באמצעות למידה מתוקשבת. אין ספק אמרתי זאת מספר פעמים שהמחשב זאת "האופנה החדשה" שנקווה שלא תעלם כפי שבאה . בתחושה הפנימית שלי עדין לא ניתן לסמוך על המחשב באופן אפסולוטי בדומה לקלישאה הידועה " האדם המציא את המחשב ולא המחשב המציא את האדם".
מטרת הלימודים לתואר שני במגמת תקשוב מבחינתי הייתה מתוך אני מאמין כי הדור הנוכחי הוא "דור המחשב" והיות כי ברצוני להיות מורה לדור הנוכחי אני חייבת להתאים את שיטות החינוך ודרכי ההוראה לצורכי התלמידים. יחד עם זאת עלי תמיד להציג ולשקף את היתרונות והחסרונות . ללא ספק המחשב עושה פלאים בכיתתי: מצמצמם פערים, נותן מענה לחלשים ומקדם את רמת המוטיבציה והישגים בקרב התלמידים (אומנם לא בדקתי במחקר כמותי מעמיק אלא מהשוואה פשוטה בין שני מחזורים ) . המטרה השניה לרכישת התואר היא ברמה האישית שכנגד כל הסיכויים לסיים תואר שני . אומנם הבלוג שלי, במידה מסוימת ,אולי מאכזב חלק מהאנשים אך אני גאה בעצמי על התהליך שעברתי , על כמות הידע והמידע שקיבלתי ועל כך שבחרתי לא לוותר ולתת הזדמנות ללימודים שמאוד מלחיצים אותי . הפחד מחוסר שליטה במיומנות המחשב והשליטה החלקית במחשב לעומת התלמידים בכיתה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה