יום רביעי, 23 ביוני 2010

קודם נציין שלום לכולם אני חוזרת לפעילות בבלוג שלי – בכל שבוע נתייחס לנושא שמעניין אותי ומעורר דיון. אשמח לקבל התייחסות...
השבוע בחרתי להתייחס לאתר אופק.
http://ofek.cet.ac.il/units/he/math/unit78/act1.aspx

בית הספר שלי רכש את השימוש באתר "אופק" . במסגרת שיעורי מתמטיקה כחלק מתוכנית הלימוד נמצא נושא שברים שהמטרה הלימודית שליטה ומיומנות בהצגת השבר באמצעות צורות שונות (עיגול, ריבוע ומלבן). ייצוג שברים בייצוג מתמטי שונה (שבר פשוט ושבר מעורב). שיוך שם השבר באופן אינטואיטיבי על-פי שרטוט נתון. המחשה של השבר הפשוט ואת המעבר משבר מעורב לשבר פשוט. במסגרת התנסות האישית שלי באתר גילתי את הלוח הפעיל בו
אינטראקציה המאפשרת הצגת שברים באמצעות ציורים ומספרים :
• באזור הצורה - ניתן לבחור את הצגת השבר בצורת עגול, ריבוע או מלבן. להוסיף או למחוק צורות נוספות על-ידי לחיצה על +/- (עד שלוש צורות ).
• באזור החלוקה - ניתן לבחור לכמה חלקים שווים רוצים לחלק את הצורה בעזרת +/- ניתן לקבוע את החלוקה.
• באזור הצביעה - ניתן לצבוע חלקים שנבחר לפי הצבעים כחול, אדום או צהוב.
• באזור הצג מספר - ייפתח חלון בתחתית העמוד שיציג את השבר כשבר מעורב ושבר פשוט (לא תלוי בצבעים).
מבחינה פדגוגית לאורך כל שנות ההוראה שלי אני נאלצת להתמודד עם קשיים רבים של שרטוטים עקומים ולא מדויקים או אמצעי המחשה קטנים ולא נוחים לשימוש. בעזרת המודל ופעולה אינטראקטיבית יכולתי להראות באופן ברור ומדויק (שלא בדומה ללוח) את החלוקה לשברים, את המעבר בין השברים השונים, את השוואה בין השברים בייחוד השוואה לחצי ובעיקר את השמעות השבר כשבר פשוט וכשבר מעורב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה