יום רביעי, 14 ביולי 2010

מורה ב 0.2 wiki

כיצד לנצל את הטכנולוגיה והכלים הקיימים באינטרנט לטובת צריכים לימודיים ? לאחרונה בולטת תופעת הבלוגים ואפליקציה של wiki כחלק מעולם התקשורת הפוסט-מודרני.
לאחרונה התחלנו לעבוד בבית הספר ב google docs המאפשר זמינות למספר משתתפים לצפות בו זמנית כל אחד מהמשתתפים יכול לערוך את המסמך אונליין. אני שוקלת לפתוח את שנת הלימודים הבאה ביצירת אפיק תקשורת ע"י מסמך שיתופי להעברת הודעות .
מצד אחד תהייה תחושה של בית פרטי, שבו כולם מכירים את כולם. וצד שני קיים אצלי חשש כי במדיום הנ"ל לא יהיה גבולות במרחב פרטי. סגנון הכתיבה בגוף דומה לסגנון הכתיבה מקוצר של הודעות הטקסט הסלולריות .
מטרה נוספת אותה אני מנסה להשיג / לבנות יחד עם הצוות הלימודי החדש שלי כתיבת עבודה משותפת ב wiki בדומה לקורס שאני לומדת "שילוב טכנולוגיות תקשוב ולמידה בהיבטים בינלאומיים". חשבתי על תוצר סופי בעבודה בגיאוגרפיה לכיתה ו' . הרעיון רק בחיתוליו אני אשמח לקבל רעיונות .

מתוך התנסות אישית במהלך הקורס נתקלתי במספר קשיים בשימוש ב wiki
חלוקה מראש לנושאים -חברות הצוות חילקו את הנושאים כך שלא התבצע עבודה שיתופית
שימוש לא נוח בממשק – מנסה להידמות ל word אך מאוד לא נוח לשימוש
תפיסת תור – רק אדם אחד יכול לעבוד בwiki דבר בעייתי טכנית בנוסף ל"גניבת הרעיון " כאשר הראשון שכותב השני חייב לשים לב שהוא לא חוזר על הרעיון פעמים.
נושא המחיקה מאוד קשה עבורי מתן ביקורת ותחושת האי נעימות חוקי התנהגות ב wiki צריכים להיות מוגדרים מראש .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה