יום חמישי, 6 במאי 2010

התייחסות למאמר

בהתייחסות למאמר אוטונומיה לבתי הספר ד"ר עמי וולנסקי רציתי להתייחס למספר נקודות:
השלב השלישי ברפורמה החל משנת 2004, אומנם רפורמה מהפכנית וקיצונית התקציב נשלט על ידי צוות בית הספר,ניהול עצמי, למנהלים יש שליטה מלאה על כל הקשור במנהל משאבי אנוש לרבות העסקה ופיטורים של עובדים בבית הספר, כל בית ספר מעצב בעצמו תכנית עבודה ונושא באחריות להצלחתה, כל בית ספר יפרסם את אחוזי ההצלחה שלו בהתאם לסטנדרטים ארציים ובינלאומיים. כל בית ספר יקבע סטנדרטים ויעדים מידי שנה. אנו רואים שיפור ניכר לאור המהפך, אולם יש להמשיך ולהרחיב את מדיניות הניהול העצמי, העצמת סמכות המורה והעצמת בית הספר. הלחץ להשיג סטנדרטים בדרך הקצרה השאירה את מדיניות השיפור של בית הספר נטושה ומוזנחת. לסיכום מחד שאפתנות שאינה מציאותית, עלולה להביא לניהול עצמאי כושל, מאידך הרפורמה מביאה ללימוד איכותני אשר יביא לשיפור בכל המערכת היעלות תהיה גדולה יותר, סמכות המורה תגדל, ואת התוצאות נוכל לראות השטח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה