יום רביעי, 18 באפריל 2012

הוראת עמיתים - Picasa

הוראת עמיתים - Picasa
במסגרת השתלמות תקשוב באוניברסיטת תל-אביב, נתבקשנו לקיים למידת עמיתים. הכיתה התחלקה לקבוצות כאשר בכל קבוצה ישנם חמישה סטודנטים. קבוצתנו נבחרה ללמד את שאר המורים בכיתה את נושא Picasa.                                                                   
לאור העובדה שלא הכרתי את תוכנת Picasa היו בלבי קצת רגשות מעורבים מצד אחד חשש ומצד שני התרגשות גדולה, הרי שזאת הפעם הראשונה שאני מלמדת נושא בתחום הטכנולוגי . שאלתי את עצמי באיזו דרך עדיף ללמד נושא חדש- טכנולוגי?  איך מתנהל שיעור כזה? כיצד יראה התוצר הסופי היות וכל אחד מחברי הקבוצה עובד על הרעיון בכוחות עצמו? מי ינהל את הלמידה המשותפת? אם בכלל תהיה למידה משותפת?  
תחילה הורדתי את תוכנת Picasa ניסיתי להתמודד איתה לבד, ללחוץ על כפתורים כאלה ואחרים גילתי שיש גרסאות שונות אפילו גרסאות תומכות בשפה העברית , נכנסתי למדריך ההפעלה, יצרתי תיקיות משלי ו... התאהבתי. גליתי כלי מדהים היכול לעזור לי ברמה האישית עם עומס התמונות  ( כ-3000 במספר של בני הקטן). פתאום יצרתי קולאז' לסבים והסבתות ולתלמידי הכיתה מטיול שנתי שישאר למזכרת. התוכנה הפכה לפשוטה עבורי וקבלתי את הבטחון ללמד והעביר את הידע לאחרים. בחרתי להעביר את שיעור בעזרת מצגת המכיל סרטון הדרכה וקישורים להפעלה.  הופתעתי כי סרטון ההדרכה בYouTube- נוצר ע"י חברות שלי מהלימודים. חוותי מתהליך למידת עמיתים ועזרה לי להבין שהדבר יכול מאוד מהנה לי כמורה וכלומדת כך שיישאר בזכרון לטווח הרחוק, למידה מתוך התנסות אישית תוצר ילודה של רעיון חדש, וגם לצאת עם מזכרת קטנה.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה