יום שני, 17 בינואר 2011

צמצום פערים


איננו יכולים להתעלם מן הפער ההולך וגדל בין חדירתה של טכנולוגיית המידע לכל תחומיי חיינו ובין השימוש שעושים בה במערכת החינוך.
הידע והמיומנויות שהתלמידים רוכשים בבית הספר לא תמיד רלוונטיים לידע ולמיומנות הנדרשים לתפקוד בחברה של המאה העשרים ואחת.
לאחרונה קראתי שיוצאת תכנית חדשה של משרד החינוך בראשה עומד ד"ר עופר רימון עם תקציב של 420 מיליון ₪ על מנת לסגור אץ הפער. הנה נפתח חלון הזדמנות, בואו ננצל זאת לטובה...
ברגע שמורי ישראל יתחילו להיות מתוקשבים הם יביאו את הקדמה הפדגוגית- טכנולוגית לבית הספר.
בישראל פותחו סביבות למידה מתוקשבות ועשירות הכוללות סימולציות, סביבות תרגול וחומרי העשרה שיש בהם כדי לשפר את איכות ההוראה ולהפוך אותה לעדכנית ומעניינת יותר עבור התלמידים.
בואו נתחיל בצעד ראשון של שימוש בספרים דיגיטאליים הכוללים קישורים למקורות נוספים, חוסכים בעלות כספית, מפחיתים את כאבי הגב של תלמידנו, פחות מזהמים את הסביבה ומונעים בעיית מהדורות חדשות.
על משרד החינוך להתרכז במורים הרכיב החשוב ביותר במשוואת המהפכה. תהליך של הכשרה רלוונטי עניני מתוגמל ויעיל . המורים הם  שיביאו את השינוי המיוחל. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה