יום שישי, 28 בינואר 2011

סוף הוא תמיד התחלה של משהו אחר


הבלוג הווה דרך לא קלה עבורי לכתיבת תוצרים משותפים, חוויות שהצטברו במהלך כל יום לימודים. מסמסטר לסמסטר מצאתי עצמי "מכורה" לדווח השבועי למסר שאותו אני מעוניינת להעביר. במסגרת הפרויקט של כתיבת בלוג נתקלתי בקרוב בתגובות בקרב בנות הכיתה אם באמצעות פוסט תגובה או תגובה פנים מול פנים. בכל שבוע ניסיתי לעלות רעיונות המשקפים את דעתי האישית ברבורים שעלו במוחי. הרגשתי שהבלוג מסדר עבורי בכתב את החששות , התקדמות והשלמה שלי עם העולם הטכנולוגי בשילוב דור העתיד.                                                                                                     
אני בטוחה שכבר במחצית הקרובה אני אמצע דרך לשלב את הבלוג במסגרת מערכי השיעור שלי בפרויקט בני/ בנות מצווה בכיתה ו'.                                                   
ובנימה קצת אישית שנה וחצי עברו, אמנם בזמן הלימודים לעיתים הרגשנו כיצד כל שעה זוחלת לה לאיטה, אולם לפתע בלי שהרגשנו חלפו להם ארבעה סמסטרים ואנו מגיעים לקו הסיום.אך הפעם קו הסיום, בדיוק כמו בשיר של לאה נאור, קו הסיום הוא למעשה קו של התחלה חדשה.זה הזמן שלנו לחזור לבית הספר, לתקופה חדשה התקופה אחרי התואר השני, אחרי תקופה לא קצרה בה רכשנו כלי עבודה מתוקשבים הגיע העת להתחיל (או ליתר דיוק להמשיך) ולהשתמש בכלים הללו לטובת מערכת החינוך, לטובת עתיד ילדינו וגם לטובתנו האישית.ולכל מי שחשבה שהיא סיימה ללמוד, אני כבר הבנתי שהלימודים האמיתיים רק מתחילים כעת. יותר לא נקום כל יום רביעי ונגיע לבית ספר שבו ילמדו אותנו, יסבירו לנו, ילוו אותנו. מהיום יש התחלה חדשה, עכשיו אנו צריכים להתחיל ללמוד לבד, להתעדכן בתוכנות חדשות, בשכלולים הטכנולוגיים החדשים הכל תלוי רק בנו. אם נמשיך באותו קצב ללמוד  נמשיך להתעצם, נמשיך להתפתח ונוכל ללמד טוב יותר, אולם אם נפסיק ללמוד לא רק שנעמוד במקום אלא שנרגיש שאנו הולכים לאחור בכל יום שיעבור.
המסר הגדול שאני לוקחת מהתואר הזה הוא שאכן עולם כמנהגו נוהג, ניתן לטמון את הראש בחול, אולם העולם ימשיך לדהור קדימה. הטכנולוגיה לא רק שלא תעמוד מלכת אלא שהיא רק תגביר את הקצב.  אנחנו חייבים להמשיך ולהתעדכן, להמשיך וללמוד ועל כן אין משפט נכון יותר לתאר את המצב מאשר "סוף הוא לתמיד התחלה של משהו אחר...".                                                      
 אני רוצה להודות לכל המרצים שליוו ותמכו , עזרו ונתנו את כולם גם אם היו לנו חילוקי דעות, אין ספק שאנחנו למדנו והחכמנו הודות לכם. לכל חברותיי וחבריי לספסל הלימודים תודה רבה על הארותיכם והערותיכם  בכיתה, בהפסקה, בבלוג ובכל מקום. אני אמשיך לנהל את דף הפייסבוק, להשתמש בסקייפ, לענות לכולם במייל ורק אלוהים יודע מה יהייה השכלול הטכנולוגי הבא.                                     
אז להתראות בהמשך והמון תודה לכולם
ליאת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה