יום שבת, 13 בנובמבר 2010

בלי מילים ...




שוב שלום לכם קוראיי הנאמנים
השבוע רציתי לספר לכם על המצאה חדשנית שהציגו לנו בקורס הערכת טכנולוגיית ידע סוג של מחשב משוכלל בעל מצלמת אינטרנט, מקרן, טלפון סלולרי וחיישני אצבע. אל תיבהלו זה עולה כיום ביחד כ- 350 $ בלבד. ויש לכם את קדמת הטכנולוגיה - או כפי שתמיד רצינו כל העולם בכף היד.
נניח שאתם הולכים לסופרמרקט ורוצים לרכוש מוצר -תוכלו עם המצלמה להתביית על המוצר ומיד תקבלו הערות על המוצר.
תארו לכם באמצע קריאת ספר אתם רוצים עוד אינפורמציה - המצלמה מצלמת את העמוד בספר ומיד המקרן מקרין לכם על גבי הדף מידע נוסף. וזו רק ההתחלה - למעשה אנחנו יכולים לראות ולדעת הכל בכל עת.
נניח שאנחנו מטיילים עם הילדים בפארק השכונתי ורוצים לצלם אותם למזכרת - שום בעיה סמנו עם האצבעות והחיישנים את התמונה והמצלמה כבר תדאג לצלם אותה.
נרצה להקרין את הדברים - אין בעיה המקרן יוכל להקרין את כלן התמונות לכל משטח.
רוצים לדעת מה השעה - סמנו את האזור על האצבע והמקרן יקרין לכם מיד את השעה.
מחוברים לאינטרנט בכל מקום. בסרטון ההדגמה מראים אף כיצד המצלמה יכולה לזהות את האדם איתו אנו מדברים ולהקרין על החולצה שלו מידע עליו. ממש חזון אחרית הימים.
צעצוע נחמד שאני בטוחה שרבים ימצאו בו שימוש - תחשבו על בעלי עושה לי מסאג' בגב ובינתיים מקרין על הגב שלי משחק כדורגל או תארו לכם בנסיעה ברכבת עם הילד אפשר להקרין לו סרט מצויר על גבי הכיסא שמולנו. ועוד הרבה שימושים נפלאים.
אני לא יודעת אם זה התכוונו לפני שנים כשאמרו כל העולם במרחק נגיעה אבל כנראה באמת הגענו למצב שכל העולם וכל המידע במרחק נגיעה מהיד .
אבל אם תחשבו על זה מה יהיה השלב הבא? נוכל להיכנס למחשבות של לכל אחד? נוכל לשוטט בין אדם לאדם ולדעת מה הוא עשה ומה הוא עתיד לעשות? היכן הפרטיות שלנו - כשם שאנו נוכל לקרוא מחשבות של אחרים כך גם יוכלו לקרוא מחשבות /שלנו. אין לי בעיות לקרוא מחשבות של אחרים אבל אסון אם יקראו את מחשבות שלי.
שוב אני חוזרת לקלסטרופוביה המודרנית אנחנו רצים קדימה עם עולם הטכנולוגיה ומשאירים הרחק מאחור את העולם הישן והמוכר. במקום בליינדייטים אנשים יראו תמונה לתמונה במייל והמחשב כבר יגיד אם צפויה חתונה ומתי או שחבל על הקשר.
קשה לראות את המכשיר ולא להיזכר בספר של בדידו של קורא המחשבות מאת דלית אורבך - סיפור על אדם שידע לקרוא מחשבות של לכל האנשים עד שהוא מואשם בסדרת רציחות וצריך למצוא דרך לקרוא את המחשבות של עצמו.
אין ספק שההמצאה הזו שימושית ומדהימה אני אישית כבר חשבתי על מספר רב של שימושים בבית למשל... לסמן עם האצבע מקום מלוכלך והמחשב ידע לשלוח את שואב האבק החשמלי לנקות, לסמן קיר מקום שדורש צביעה, לראות סרטים על הגב של בעלי ועוד הרבה דברים נחמדים
אבל אני לא יודעת אם לצפות או לחשוש מההמצאה הבאה, ומה אתכם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה