יום רביעי, 14 באפריל 2010

המאמר מערכת החינוך בישראל כתב פרופסור וולנסקי עמי מעורר עניין רב אותו רציתי לשתף . משרד החינוך בפני אתגרים רבים בעיקר בשנות 2000.
אתגר ראשון – יצירת ביקוש למקצועות ההוראה, הפגיעה מצטברת במעמד המורה מחייב שינוי עמוק במשק, שכר, שעות ומעמד.
האתגר השני – בחירה באסטרטגיה פדגוגית ברורה המתבססת על פיתוח חשיבה, התפתחות טכנולוגית שתביא להגדלת המידע והלמידה.
האתגר השלישי – הגדלת אחוז התלמידים המצליחים לסיים 12 שנות לימוד וקבלת תעודת בגרות . לאפשר מתן הזדמנות ללימודי ההמשך, לפתח מגוון רחב של תוכניות הלימוד.
האתגר הרביעי – עזרה למגזר הדתי להשתלב בשוק העבודה ולעזור בצמצום פערים על-ידי רכישת השכלה.
אתגר חמישי – בניית תקציב נכון יאפשר מתן גמישות: הפחתת מספר התלמידים בכיתה, הגדלת כמות שעות פרטניות והפחתת העומס על המורים.
לצד בעיות אלימות, שילוב ילדי חינוך מיוחד בכיתות הטרוגניות בלי כלי מתאימים בשלב זה אנו עומדים מול אתגרים שלהם נצטרך למצוא מטרות יעדים ופתרונות. אחד הפתרונות שאני מציעה בשלב זה הוא להעביר את בתי הספר לניהול עצמי. כל בית ספר הנהלתו וצוות מוריו יקבע את התקנון יחפש פתרונות המתאימים להרכב בית ספרם פתרונות נוספים אולי נדון בשבוע הבא .

אולי תהיה לי הברקה חדשה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה